Terra i pedra: agricultura tradicional de secà

Nou producte

Autora: Alba Gros

Editorial: Fundació El Solà

11 pàgines

Tamany: 23x22'5 cm.

Més informació

"Aquelles jornades dures, de sol a sol, treballant el camp amb l'ajuda de mules i rucs, traginant sacs amunt i avall, picant pedra i pujant portells, passant la pollegana una, dues i tres vegades per poder treure el màxim profit de la terra... són ja història passada, però han marcat el caràcter i la fisonomia d'un poble. És per això que per entendre el nostre paisatge i la nostra cultura és imprescindible conèixer les pràctiques agràries que es van mantenir vives fins a mitjan segle passat. A partir de testimonis d'aquell temps i de les fotografies del curs que va organitzar la Fundació el Solà al poble de la Fatarella (Terra Alta), el llibre fa un recorregut pràctic per les tècniques tradicionals que feien créixer primentons i tomateres sense gota de reg, blat, ordi i civada amb l'ajut del matxo o la mula, i ametlles, avellanes, olives i vi allà on abans només hi havia garrigar. Les paraules i les habilitats, si no es transmeten de generació en generació, es perden, i és aleshores que calen llibres com aquest, per apropar-nos a la feina dels nostres iaios i iaies, a la seva supervivència diària i a la seva adaptació al medi."
Sumari: Pròleg Presentació Terra i pedra Preparació, maneig i fertilizació del sòl L'hort de secà Cereals i lleguminoses Arbres fruiters Apicultura Elaborats i conserves tradicionals La pedra en sec La vida rural Glossari Calendari de les feines al camp a la Fatarella Bibliografia